20 Şubat 2012 Pazartesi

Emzirme..sen ne mühim şeymişsin!!!

Tabii ki sadece bence değil ama gerçekten emzirme, anne ve bebek arasındaki en önemli bağ...Kendi adıma şunu diyebilirim ki ben emzirmeyi seviyorum

Serüven hastahane de başladı, öle çok kolay bir şey değil başta.Bebeğin ilk kavraması, çene kasını ilk defa çalıştırması, annenin doğru pozisyonu bulması, göğüs ucunun çıkması ve tabii ki sütün gelmesi..Bir anne adayına edilecek en önemli dua kesinlikle önce sağlık sonra sütün bol olması ve gelmesidir.Bir büyüğüm sütüm geliyor diye bana sadaka ver demişti,önce anlamamıştım ama doğruymuş Emzirme..sen ne mühim şeymişsin!!!

Yeni anne adaylarına en önemli tavsiyem hamileliğin son dönemlerinde süt yapıcı besinler almasıdır, benim çok işime yaradı. Bana yarayan  sütü arttırıcı  en önemlisi kaliteli süt üretimi sağlayan besinler;
  • Su (en önemlisi:)
  • Ceviz
  • Kuru kayısı
  • Kuru incir
  • Boza
  • Tahin-Pekmez ( özellikle keçi boynuzu pekmezi)
  • Aşure ( benim şansım aşure ayında doğurmuş olmam:)
  • Süt
  • Sebze çorbaları
  • Kabak tatlısı
  • ve son keşfim malt kahve

Pompa da sütün verimi için önemli bir gereç, ne kadar pompa yaparsan o kadar çok geliyor.Çalışan bir anne olacağım için izin sonrası dönem için , doğum iznim boyunca pompa yaptım, faydasını gördüm.Doğuma giderken bile yanımda götürdüm, ilk geliş açısından faydalı oluyor.Eğer yanınızda yok ise hastahane hemen kiralama yolunu seçiyor , aman dikkat!

Emzirmenin bir faydasıda annenin hamilelikte almış olduğu kiloların verilmesine yardımcı oluyıor.Şöyle diyebilirim, hamileliğimde 18 kilo aldım, Beliz in 40 ında hepsini verdim.(tabii sezeryan göbeği hariç:(

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder