20 Şubat 2012 Pazartesi

Doğum yöntemine karar vermek...

39.haftama girmiştim ve hiç bir değişim yaşamıyordum,biraz da sıkılmaya başlamıştım,o haftaya kadar hep normal doğum istiyordum fakat herhangi bir kıpırdama olmadağından yavaş yavaş sezeryana dönmeye başlamıştım.Birde yok doğum fotoğrafçısı yok eşinin doğuma girebilmesi yok saçın başın düzgün olsun derken nedense bana daha sıcak gelmeye başlamıştı.Nitekim de öle oldu, 25 Ekim deki doktor randevumda 26 Ekim de doğum yapmaya karar verdim.Çünkü Beliz 3.800 gr olmuştu ve benim bu kiloda doğurmam zordu:) Bugün olsa yine sezeryan olurum diyorum, sağ olsun doktorumda çok iyi idi gercekten. ( Dr.Mualla Ferhan Kulu/Memorial)

Ama birde gerçekler var, bebeğe etkisi...Ben doktor değilim burada uzman gibi konuşamam ama yaşadığım gercekler beni normal doğumun daha sağlıklı olduğuna itiyor.Şöyleki; doğum yaptığım gece Beliz boğulma tehlikesi geçirdi, hemen acile aldılar ve oksijen verdiler.Sebep sezeryan  doğum esnasında bebeğin su yutması dediler...Odyometri testinde sağ kulağı kapalı çıktı sonraki gün normale döndü.Sebep sezeryan  doğum esnasında kulağına su kaçması...Daha ilk günde yaşadığım bu iki durum beni gercekten çok üzdü.Bebeğin normal yollardan gelmesi yerine , bu şekilde gelmesi hakkaten tercih edilir olmamalı, daha çook hikaye duydum...ama zorunlu olarak yapılmasına tabii diyecek söz yok.


Beliz'in çıkış anını sizler ile paylaşmak isterim....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder