7 Eylül 2012 Cuma

Gurme Beliz:)

Bu aralar elimde kalem kağıt sürekli çeşitli menüler oluşturmaya çalışıyorken buluyorum kendimi...
E tabii ki bilgisayarımda yanımda...Diğer anneler neler pişiriyor?, bu ay da bebekler ne yemeli? Beliz'e en çok ne yarar? gibi gibi..

Öncelikle şunu söyliyeyim ben anne şef olmayı çok sevdim de Beliz gurme bebek olmayı seviyor mu bilemiyorum. Beliz şu an tam 10 aylık oldu.En sorunlu öğünümüz kahvaltı.Annesi gibi kalkar kalkmaz yemeği sevmiyor mesela...Keçi peynirinin denemediğim şekli ve markası kalmadı.Keçi peyniri, keçi sütü, keçi yoğurdu, keçi tereyağı...derken kızım keçi gibi olacak korkarım:)
Karıştırmaktan da  hiç hoşlanmaz, ayrı ayrı tatmayı seviyor.Her sabah 1 yumurta sarısı çocuğu baymış olabilir ama yumurta şart ve yaşasın omlet:) Allah'tan omleti seviyor...Ne bulsak koyarız omletimiz var bizim... maydonoz, dereotu..

Beliz ile birlikte hayatıma yıllar sonra pazar kavramı girdi.Bayılıyorum taze sebze, meyve alıp kızım için buzdolabında özel kutular hazırlamaya, sonra onları karıştırıp yeni tarifler ile sunmaya.Bahar mevsimlerinde tatlı kabaklı, avakadolu yan lezzetler, yazın kavun-karpuzun girdiği fresh tatlılar,böğürtlenli yoğurtlar, güzel memleketimin güzel yerlerinden getirdiğimiz tereyağlar ile yapılan çorbalar,karışımlar....

Beliz ek gıdaya geçer geçmez baby cook aldım, bir arkadaşımın tavsiyesi ile.Gercekten yılın makinası diyebilrim.Tüm karışımlar, tatlar onunla buharda pişiyor.Şöyle diyeyim, tatile bile geldi bizimle:)

Minik gurmem gecen hafta pirzola kemirirken dişini de çıkardı, artık menüler gittikçe zenginleşecek.
Çok mutlu oluyorum:)

Bu işi öyle özeniyorum ki kendisine ait bir düzen kurdum .

Fotoğraftaki bundan 5 ay önce yaptığım çekmece idi, şimdi ise Beliz'e özel mutfak oluştu kendi mutfağımın içinde :)

.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder