2 Mayıs 2012 Çarşamba

yeni tatlar, yeni deneyimler...

Eveeetttt, Beliz artık 6.ayını bitirdi...
Artık yeni bir süreç başladı hayatımızda; Yeni tatlar,yeni deneyimler...
Çok şükür ki anne sütüm devam ediyordu fakat Beliz gittikçe daha az gr  almaya başladıkça ,çevremde ki bir çok annenin  de ek gıda ya geçiş sürecini izledikçe bende bebeğimin bu süreci artık yaşamasını, deneyimlemesini istedim ve doktorumdan habersiz başladım...

Öyle motive başladım ki, Beliz' e özel dolap , sebze-meyvelik hazırladım:)

Önce çok güzevndiğim arkadaşlarımın listeleri, internette keşfettiğim bazı sitelerden yararlandım
Beliz 5,5 ay olunca 2 hafta günde 2 öğün elma-armut zaman zaman muz karıştırarak verdim.Sonra çok meyve verdiğim ve başka bir tadı da bilmesi gerektiğini düşünerek  ....  marka sebze püresini denedim.Canım kızım bu süreçte çok çabuk adapte oldu ve ne versem aldı!

Aaaa bu arada her öğün sonrası SU vermeye de başladım.Zaten artık yaz geliyor, vücut su ister değil mi???

6.ay sonunda doktorumuz ile nihayet listemizi yaptık.Doktorumuz sağ olsun bizi çok iyi yönlendirdi.
Çalışan anne olarak tabii anne sütü randımanım azalmaya başladı.Ben iş'te iken 2 defa anne sütü verilecek şekilde öğünleri sıraladık...

Tabii sebze ve meyvelere karar verirken, mevsimine göre hormonsuz ve taze olması en önemli şey...Bir de iyi yıkanması ( sirkeli su ile)

6.ay menümüzde;
Kalkınca meyve püresi
Anne sütü
Öğle sebze püresi
Anne sütü
Aksam Pirinç unu muhallebesi  olmak üzere geri kalan zamanlarda da bol bol anne sütü

2.haftamızda sebze püremize dana kıyması da ekleyeceğiz....3 defa çekilmiş olması ve sabah ilk kıyma olması önemli! Ayrıca her sebze püremize 1 çay kaşığı zeytşnyağı ve 1 tatlı kaşığı irmik/pirinç/bulgur ekliyoruz.Bu arada sebze püresi için Baby Cook aldık,çooook memnunum

Eeee ne demiştik; yeni tatlar, yeni deneyimler...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder